Pandora

Pandora december 2016: onze gastredacteuren

Evelyne Hermans 1Evelyne Hermans is hoofdredacteur van Bupdated, de nieuwsbrief van de faculteit Bètawetenschappen, en werkt als web- en social-mediaredacteur bij dezelfde faculteit. Voor Pandora december 2016 verzorgde ze de interviews met Patricia Faasse (pagina 4-5) en Westerdijkfellows Carolin Kreisbeck en Damaris Schindler (pagina 8-9).

Maud RadstakeDr. Maud Radstake is directeur van Studium Generale. Kijk op www.sg.uu.nl voor het programma of om eerdere lezingen terug te kijken. Zij was dit keer gastcolumnist van Pandora, zie pagina 6.

Drs. Emma van Ravenswaaij is Secretaris Mastertoelating (Faculteit Sociale Wetenschappen & Graduate School of Teaching). Zij verzorgde (voor haar voor de laatste keer)  de Secretaressepagina op bladzijde 19.

9 Naomi EllemersProf. dr. Naomi Ellemers is als universiteitshoogleraar aan de Universiteit Utrecht verbonden aan het onderzoeksthema Instituties van de Open Samenleving. Ellemers is samen met prof. dr. Ineke Sluiter (Universiteit Leiden), prof. dr. Eveline Crone (Universiteit Leiden & Universiteit van Amsterdam) en prof. dr. Judi Mesman (Universiteit Leiden), initiatiefnemer van Athena’s Angels. Voor Pandora verzorgde zij de rubriek van Athena’s Angels op pagina 13.

Van links naar rechts: Drs. Andrea van Leerdam werkt per 1 oktober 2016 aan een promotieonderzoek naar boekillustraties (houtsneden) in de vroegste gedrukte boeken in het Nederlands, uit de 15e en 16e eeuw. Dr. Christine Quinan is universitair docent Gender Studies. Dr. Iris van der Tuin is universitair hoofddocent Liberal Arts and Sciences. Dr. Kathrin Thiele is universitair hoofddocent Gender Studies. Zij verzorgden de bijdragen voor onze rubriek Presenteerblaadjes, zie pagina 16-17.

Oosterwegel en CrousDr. Mariëtte A. Oosterwegel is directeur bedrijfsvoering van het Hubrecht Instituut en het Centraalbureau voor Schimmelcultures (CBS-KNAW), twee onderzoeksinstituten van de KNAW in Utrecht. Oosterwegel hecht veel belang aan het versterken van de dialoog tussen wetenschap en maatschappij en zet zich in om onderzoek op een interactieve en speelse manier te introduceren bij het publiek. Prof. dr. Pedro W. Crous is directeur van CBS-KNAW en groepsleider ‘Evolutionary Phytopathology’. Crous bekleedt verschillende leerstoelen in de fytopathologie aan de Universiteit Utrecht, Universiteit van Wageningen, University of Melbourne (Australië) en University of Stellenbosch (Pretoria, Zuid-Afrika). Lees hun artikel op pagina 14.

150_9630

Pien van Leengoed MSc is matchingcoördinator en projectleider diversiteitsbeleid bij Bètawetenschappen en studieadviseur Informatiekunde. Zij verzorgde de Bèta-update voor Pandora (pagina 7) en voor deze website.

Van links naar rechts: Drs. Moniek Arends, drs. Annemarieke Blankesteijn en drs. Jacqueline van Winden zijn als leden van de projectgroep betrokken bij de organisatie en activiteiten van het Westerdijkjaar 2017. Zij schreven voor Pandora het artikel over de UU-brede viering van honderd jaar vrouwelijk hoogleraarschap, op pagina 18.

Dr. Wieke Eefting is hoofd Studentzaken, Onderwijs en Onderzoek, en fotograaf van o.a. de portrettengalerij. Drs. Anne-Marie van Gijtenbeek is projectleider van de Portrettengalerij Vrouwelijke Hoogleraren. Zij maakte de achter-de-schermen-fotoreportage van de portrettengalerij op pagina 10-11-12.