Annetje Ottow voorzitter externe evaluatiecommissie DNB en AFM

Annetje Ottow is door DNB en de AFM benoemd om een externe evaluatiecommissie op het gebied van bestuurstoezicht te leiden. Deze commissie evalueert de toetsingen van DNB en de AFM en de versterkingen in het toetsingsproces door de toezichthouders. De evaluatiecommissie wil eind 2016 met een rapport komen.

[NB De inhoud van dit bericht is integraal overgenomen van de nieuwspagina van de Universiteit Utrecht.
In de eerstvolgende Pandora, die begin juni in je postvak of op de deurmat ligt, vind je een interview met Annetje Ottow. Nog geen lid en/of wil je (die) Pandora ontvangen? Mail ons!]

ONDERZOEKSVRAAG

De centrale onderzoeksvraag van de commissie is: ‘Voorziet de huidige opzet van de toetsingen van bestuurders en commissarissen op geschiktheid en betrouwbaarheid en de daaruit voortvloeiende werkwijze van DNB en de AFM in een adequate uitvoering van de wettelijk opgelegde taken?’

SAMENSTELLING COMMISSIE

Annetje Ottow is decaan van de Faculteit Recht, Economie, Bestuur en Organisatie en hoogleraar economisch publiekrecht. Zij bekleedt diverse toezichtfuncties.

Andere leden van de externe evaluatiecommissie zijn Janka Stoker en Jan Hommen. Secretaris van de commissie is Marie-Jeanne Schiffelers, onderzoeker en senior adviseur bij USBO Advies (departement Bestuurs- en Organisatiewetenschap).