Drie Utrechtse wetenschappers gekozen tot KNAW-lid

Beatrice de Graaf, Erwin Bulte, en Frits Hilgen zijn gekozen als nieuwe leden van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW). Lidmaatschap van de KNAW is in Nederland een groot eerbetoon voor een wetenschappelijke carrière.

In totaal heeft de KNAW 26 nieuwe leden gekozen. Dat is inclusief een extra ronde voor vrouwelijke wetenschappers die de KNAW hield in het kader van het Westerdijkjaar, naar aanleiding van de benoeming van de eerste vrouwelijke hoogleraar van Nederland, precies honderd jaar geleden aan de Universiteit Utrecht.

Leden van de KNAW, vooraanstaande wetenschappers uit alle disciplines, worden gekozen op grond van hun wetenschappelijke prestaties. De KNAW telt ruim vijfhonderd leden. Een lidmaatschap is voor het leven. Op donderdag 8 juni worden de nieuwe Akademieleden geïnstalleerd.

Lees meer op de site van de Universiteit Utrecht.