23 mrt 2017 - 11 apr 2017
Victor J. Koningsbergergebouw

Expositie in Koningsbergergebouw over vrouwen in de wiskunde

Van 23 maart tot en met 11 april is de tentoonstelling Women of Mathematics throughout Europe – a gallery of portraits te bekijken in het Koningsbergergebouw. Met beeld en tekst vertelt de expositie het verhaal van 13 vrouwelijke wiskundigen. De expositie brengt het werk van fotograaf Noel Tovia Matoff samen met de ideeën van initiatiefnemer Sylvie Paycha. De portretten zijn bedoeld om de bezoeker bekend te maken met inspirerende, vrouwelijke rolmodellen.

Exposition Women of Mathematics

WESTERDIJKJAAR

De tentoonstelling is bij de Universiteit Utrecht te bekijken in het kader van het Johanna Westerdijkjaar. Johanna Westerdijk hield 100 jaar geleden haar oratie aan de Universiteit Utrecht als eerste vrouwelijke hoogleraar in Nederland. De Universiteit Utrecht staat daarom in 2017 stil bij de positie van vrouwen in de wetenschap.

MEER INFORMATIE

De tentoonstelling is te bezoeken van 23 maart tot en met 11 april op de 1everdieping Koningsbergergebouw (bij de Koffiecorner). De toegang is gratis.