Interview met Iris van der Tuin over gelijkheid en diversiteit

“We bedrijven geen nuttige wetenschap en schrijven geen succesvol beleid als we de economie, de ecologie en de identiteitspolitiek los van elkaar bezien.” Dat stelt dr. Iris van der Tuin in een interview op de site van Kif Kif, een Vlaamse interculturele beweging die strijdt voor gelijkheid en tegen racisme. Van der Tuin is een van de keynote sprekers tijdens de summer school Gender en Superdiversiteit van Kif Kif, die 16 t/m 20 augustus plaatsvindt. Lees het artikel op de nieuwspagina van de Universiteit Utrecht.

Iris van der Tuin levert een bijdrage aan onze nieuwe Pandora, die eind dit jaar verschijnt. Nog geen abonnee? Aanmelding is gratis voor medewerkers en studenten van de UU. Lees hier meer.