15 maart 2017
AIR, Amsterdam

Linda Duits geeft openbaar online college aan de UvN met thema man/vrouw

Op woensdag 15 maart zullen vijf wetenschappers in AIR Amsterdam hun licht laten schijnen over de verschillen tussen mannen en vrouwen. Wat is nou typisch mannelijk? En waar komen deze ideeën voor het stereotype man of vrouw eigenlijk vandaan? Wat nou als je helemaal niet in één van deze hokjes past? Ook zo benieuwd? Vanuit de Universiteit Utrecht geeft Dr. Linda Duits een college.

Dr. Linda Duits

College van Linda Duits

Vrouwen houden van chocola, hangen uren aan de telefoon en nemen het liefst wel tien koffers mee als ze op vakantie gaan. Mannen daarentegen drinken graag bier, kijken naar voetbal en dromen van die snelle sportwagen. Oftewel het stereotype plaatje man versus vrouw. Maar waar komen deze stereotype ideeën vandaan? Dr. Linda Duits (Genderstudies) onderzoekt welke rol de media hierin spelen en hoe deze onze kijk naar gendertypering beïnvloeden.

Bijwonen?

Als je het colllege wilt bijwonen kan dat. Geef je op via deze link. Gebruik de kortingscode  “uukorting” en krijg 50% korting op je kaartje!