Achtergrond

Linda Duits: homo-tolerantie is in Nederland helemaal niet zo groot

Als homo word je voortdurend geconfronteerd met het feit dat je ‘anders’ bent, omdat hetero-zijn de norm is. Juist op de middelbare school, waar tieners hun identiteit volop aan het ontwikkelen zijn, is de tolerantie niet zo groot, aldus dr. Linda Duits (Genderstudies, UU). “Voor jongens is nog steeds het grootste angstbeeld om vrouwelijk gevonden te worden en voor homo te worden uitgescholden”.

In de Nieuwsshow (Radio 1) van 18 juni jl. ging Duits in gesprek over de vraag: hoe homo-tolerant is Nederland eigenlijk? Beluister de uitzending hier.

In de reguliere media is Duits een veelgehoorde stem. Haar column over genderrepresentatie was ook Pandora’s gastredacteur Laura Mol opgevallen, die ernaar verwees in haar artikel over genderbewust programmeren bij Studium Generale. Je vindt het artikel hier (als je op de linkt klinkt, opent er een pdf op dezelfde pagina),  of lees hier de meest recente Pandora integraal.

Bekijk Linda Duits’ profielpagina ,