19 - 22 april 2016

Publiekslezingen Tine De Moor over ‘commons’

Deze week geeft prof. dr. Tine De Moor publiekslezingen in Amsterdam en Brussel over ‘commons’ en collectieve actie. De Moor is hoogleraar Instituties voor collectieve actie in historisch perspectief aan de Universiteit Utrecht en President van de International Association for the Study of the Commons.

[NB De inhoud van dit item is integraal overgenomen van de Agenda van de Universiteit Utrecht. – redactie]

Prof. dr. Tine de Moor

THE COMMONS AND THE PRINCIPLE OF EQUALITY

19 april 20:00, New Amsterdam Academy

De Moor geeft een lezing over burgerinitiatieven en de deeleconomie en gaat in discussie met Christian Iaione (LABoratory for the GOVernance of Commons),Janneke Gerards (hoogleraar Europees recht, Radboud Universiteit Nijmegen) en het publiek. De voertaal is Engels.

New Amsterdam Academy is een samenwerking van de KNAW (Koninklijke Nederlandse Akademie voor Wetenschappen) en Pakhuis de Zwijger, waarin prominente wetenschappers en kunstenaars ingaan op maatschappelijke uitdagingen van de 21e eeuw.

COMMONS: RESEARCH IN PROGRESS

22 april 14:30, Brussels Academy

In het Maison des Cultures Molenbeek (Brussel) vertelt De Moor over de oorsprong van ‘commons’, in een inleidende sessie van een reeks publieksbijeenkomsten over onderzoek naar ‘commons’. De voertaal is Engels.

De Brussels Academy is een stadsuniversiteit die open staat voor iedereen. Er worden activiteiten georganiseerd voor iedereen die geïnteresseerd is in Brussel en wil bijleren over de stad.