“Seksistische grappen zijn niet onschuldig” – In de media: Naomi Ellemers

Mannen die seksistische grappen leuk vinden, zijn meer geneigd zich onbeschoft te gedragen ten opzichte van vrouwen en vinden het bijvoorbeeld niet zo’n probleem om geweld te gebruiken tegen vrouwen of seks af te dwingen, schrijft universiteitshoogleraar Naomi Ellemers in een opiniestuk in de Volkskrant van 16 juni. Lees het volledige artikel hier.

Prof. dr. Naomi Ellemers is als universiteitshoogleraar aan de Universiteit Utrecht verbonden aan het onderzoeksthema Instituties van de Open Samenleving. Ellemers is samen met prof. dr. Ineke Sluiter (Universiteit Leiden), prof. dr. Eveline Crone (Universiteit Leiden & Universiteit van Amsterdam) en prof. dr. Judi Mesman (Universiteit Leiden), initiatiefnemer van Athena’s Angels. Voor Pandora verzorgt zij sinds december 2015 de Athena’s Angels-column.