6 oktober 2016
Raadzaal, Achter Sint Pieter 200

Speedlecture IOS met dr. Andrea Keessen

Het strategisch thema Institutions for Open Societies (IOS) van Universiteit Utrecht organiseert maandelijks een speedlecture om de nieuwste onderzoeksontwikkelingen binnen het thema te delen. De lezingen zijn speciaal voor onderzoekers, masterstudenten en geïnteresseerden rondom Institutions for Open Societies en zijn gericht op het delen, uitwisselen en verbinden van onderzoek, kennis en mensen. De eerste volgende lecture is Met Andrea Keessen op 3 november van 16:00 tot 16:45 uur, vanaf 16:45 is er een borrel.

Wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan op basis van methoden en technieken die algemeen geaccepteerd worden binnen de afzonderlijke disciplines.  De juiste aanpak om tot betrouwbare onderzoeksuitkomsten te komen is een instituut binnen elke discipline. Waar het gaat om samenwerking tussen onderzoekers uit verschillende disciplines ligt veel minder vast volgens welke spelregels dit onderzoek moet plaatsvinden. Dit onderzoek naar de ervaringen van juristen met interdisciplinair onderzoek maakt inzichtelijk wat succes en faalfactoren zijn en beoogt daarmee bij te dragen aan het vormgeven aan een algemeen aanvaarde aanpak van interdisciplinair onderzoek.

Pandora sprak in 2012 met dr. Andrea Keessen naar aanleiding van haar deelname aan het Mentoring- en Coachingtraject. U kunt het interview hier teruglezen (pag. 17).

Meer informatie over de lezing kunt u vinden op onze Engelse pagina.