Utrechts onderzoeksproject genomineerd voor Huibregtsenprijs 2016

Het onderzoeksproject Hoe wordt een babybrein sociaal? van hoogleraar Biologische Ontwikkelingspsychologie Chantal Kemner is genomineerd voor de prestigieuze Huibregtsenprijs 2016. De prijs is bedoeld voor een recent onderzoeksproject dat wetenschappelijk vernieuwend en maatschappelijk relevant is.

In 2014 interviewde Pandora Chantal Kemner naar aanleiding van het toen net geopende KinderKennisCentrum. Kemner: “In onze complexe westerse maatschappij zijn [sociaal gedrag en de mogelijkheid om jezelf te beheersen] cruciale eigenschappen. Tegenwoordig is er bijna geen baan meer te bedenken waarin je niet met mensen hoeft om te gaan. […] Daarnaast is er in ons onderzoek ook een duidelijke focus op de rol van omgevingsfactoren, dus hoe de omgeving meebepaalt hoe het kind zich ontwikkelt.” Lees het interview hier (op pagina 4-5).

Lees hier het volledige persbericht, en bekijk het videoportret van Chantal Kemner.