16 mei 2017

“Vooruit, nog eentje dan…” De psychologie van (on)gezond eten

Op dinsdag 16 mei 2017 wordt speciaal voor alumni van de Universiteit Utrecht een – uiteraard gezond – themadiner georganiseerd, met lezing door psychologe Marieke Adriaanse, op een bijzondere locatie: Schip de Oosterschelde. Dr. Marieke Adriaanse maakt deel uit van het Self Regulation Lab, waar Utrechtse wetenschappers onderzoek doen naar gezondheidsdoelen en de manieren waarop mensen die proberen te realiseren. Adriaanse ontving in 2011 een VENI-beurs van het NWO voor haar onderzoek naar psychologische gevolgen van onbewust gedrag.

Lees de volledige uitnodiging op de website van de UU.
In 2012 interviewden wij Marieke Adriaanse naar aanleiding van haar deelname aan het Mentoring & Coaching-traject. Lees dat interview in deze Pandora (pagina 8 van het pdf).