Biologiedocent Margot Koster genomineerd voor landelijke docentenprijs

Margot Koster, universitair hoofddocent bij de opleiding biologie, is door het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO) genomineerd voor de landelijke Docent van het Jaar verkiezing. In 2018 ontving Koster de Docentenprijs van de Universiteit Utrecht. Voor die prijs werd Margot door studenten omschreven als open, humorvol en stimulerend tot het vinden van creatieve oplossingen. Volgens hen is zij een ‘natural born leader’.

De Utrechtse jury koos Margot vanwege de wijze waarop ze een veilige leeromgeving creëert en continue haar onderwijs innoveert, zich als docent ontwikkelt en als een scientific teacher haar onderwijs onderzoeksmatig benadert. Geen wonder dus dat ook de jury van de ISO Docent van het Jaarprijs Margot heeft genomineerd. Dit gebeurde op basis van een geschreven dossier en een persoonlijk gesprek.

De Universiteit Utrecht doet het goed bij de landelijke prijs: in 2016 mocht Marc van Mil (biomedische wetenschappen) de prijs in ontvangst nemen en in 2017 haalde Haza Rahim (psychologie) de finale van de verkiezing.

Naast Margot zijn Calvin Rans (TU Delft), Jurnan Schilder (UT) en Bart Rietjens (HAS Den Bosch) genomineerd. De vier finalekandidaten geven op 13 april in aanwezigheid van minister Ingrid van Engelshoven een minicollege over een door henzelf gekozen onderwerp uit hun vakgebied.

Je kunt Margot komen aanmoedigen bij het geven van haar minicollege. Dit vindt plaats op zaterdag 13 april, vanaf 13:30 uur in de Jaarbeurs. Aanmelden kan via docentvanhetjaar@iso.nl.