DWDD University met Beatrice de Graaf

Op uitnodiging van De Wereld Draait Door zal prof. dr. Beatrice de Graaf(Internationale en politieke geschiedenis) op 10 maart 2016 een college geven over terrorisme bij DWDD University.

(Noot van de redactie: de inhoud van dit nieuwsbericht is integraal overgenomen van de UU-site.)

GRIP OP TERRORISME

“De vlam van het verzet is van alle tijden. Maar als uitdaging aan de moderne staat en de liberale samenleving staan terrorisme en extremisme sinds de 20e eeuw in het brandpunt van de belangstelling. Terroristen zijn de fundamentalistische gesels van de moderne tijd. Hoe kunnen we de radicaliseringspuzzel duiden, en wellicht zelfs oplossen? Zonder historisch besef en begrip van de context zullen we zeker geen grip op het fenomeen krijgen”, aldus De Graaf.

OVER HET PROGRAMMA

DWDD University is een aanvullend programma op De Wereld Draait Door, dat op onregelmatige tijden uitzendingen verzorgt waarmee bezoekers en kijkers de kans wordt geboden om onze wereld beter te leren begrijpen. Vanuit Podium Mozaïek in Amsterdam vertelt De Graaf aan belangstellenden in de collegezaal én aan de televisiekijkers over het ontstaan van terroristische bewegingen en het verdwijnen ervan.

OVER DE SPREKER

Beatrice de Graaf is hoogleraar Geschiedenis van de internationale betrekkingen aan de Universiteit Utrecht en expert op het gebied van terrorisme. In vele media-optredens bewees zij als geen ander in staat te zijn om op een zeer heldere manier duidelijkheid te scheppen in het terrorismedebat. Ze verblijft in 2016 in Cambridge en aan UCLA in Californië, maar onderbreekt haar onderzoek naar veiligheid in historisch perspectief voor dit DWDD University college.

Kaarten voor DWDD University: Terrorisme, zijn verkrijgbaar op tvtickets.nl