Met ingang van 1 september 2019 start Femke den Boer als directeur van het Centrum voor Wetenschap en Cultuur (CWC) van de Universiteit Utrecht. De functie werd sinds 2017 vervuld door interim-directeur Paul Voogt.

Femke den Boer (1969) is op dit moment directeur van Kunstacademie AKV|St Joost van Avans Hogeschool. Eerder was zij directeur Communicatie en Marketing bij de Vrije Universiteit. Femke den Boer is alumna van de Universiteit Utrecht; ze studeerde in de jaren negentig theater- film- en televisiewetenschappen. Ze is lid van de Raad van Toezicht van de Nederlandse Publieke Omroep, het Stimuleringsfonds creatieve industrie en de Openbare Bibliotheek Amsterdam.

Het Centrum voor Wetenschap en Cultuur van de Universiteit Utrecht is de ontmoetingsplek waar wetenschap en cultuur samenkomen. Binnen het CWC, onderdeel van de universitaire bestuursdienst, zijn het UniversiteitsmuseumStudium Generale en Parnassos Cultuurcentrum samengebracht. Speerpunten van het centrum zijn de betrokkenheid van een breed publiek bij wetenschap en de brede vorming van studenten.

Femke den Boer: “Ik kijk ernaar uit om de beide speerpunten wetenschap en cultuur van het CWC nog nadrukkelijker met elkaar te verbinden. En om in samenwerking met mijn toekomstige collega’s de impact van wetenschappelijke onderzoek in relatie tot public engagement en open science, nationaal en internationaal, verder op de kaart te zetten.’’