Diversiteit & inclusie

Netwerk voor LHBT+-medewerkers en -studenten

Diversiteit en inclusie staan hoog op de universitaire agenda van de Universiteit Utrecht. Zo vierde de universiteit dit jaar op 11 oktober voor het eerst nationale (LHBT+)-coming-outdag. Daar kwam een netwerk uit voort.

Bij het Academiegebouw en het UMCU werd op 11 oktober de regenboogvlag gehesen. Daarmee lieten de universiteit en de Hogeschool van Utrecht weten dat iedereen openlijk voor zijn of haar seksuele voorkeur mag uitkomen. Er waren verschillende activiteiten, waaronder een officieel gedeelte met het college van bestuur, een minisymposium en een film.

Tijdens de dag bleek er behoefte te zijn aan een UU-netwerk voor lesbische, homoseksuele, biseksuele en transgender medewerkers en studenten. Op 23 oktober vond de eerste na-het-werk-borrel in café Walden plaats. De tweede is gepland op donderdag 1 februari in de Uithof: in het David de Wiedgebouw vindt dan vanaf 16.00 uur een film- en borrelbijeenkomst plaats. In de lente zal onder meer een Roze Stadswandeling en diner in de Facultyclub plaatsvinden. Het sluitstuk dit academisch jaar wordt de deelname aan de Utrechtse Canalpride . Houd onze site in de gaten voor verdere details.

Het LHBT+-netwerk bestaat uit een handvol medewerkers en studentenvereniging Antheros. Er is behoefte aan meer betrokkenen, dus voel je aangesproken, stuur dan een mailtje aan mailto:vrouwennetwerk@uu.nl en we nemen contact met je op.

foto: Anne-Marie van Gijtenbeek