7 maart 2019
Academiegebouw

Onderwijsparade 2019 over diversiteit & inclusie

Diversiteit en inclusie zijn op dit moment twee belangrijke thema’s voor de Universiteit Utrecht. Maar hoe beïnvloedt diversiteit onze werkplek? En wat voor rol speelt het in het onderwijs? Is het een positief begrip? En wat verstaan we eigenlijk onder de concepten diversiteit en inclusie?

De jaarlijkse Onderwijsparade vormt een platform voor dialoog tussen studenten, docenten en medewerkers over ons universitaire onderwijs. De dag bestaat uit onder andere een prikkelende keynote, workshops, pitches en een informatiemarkt. Aan het eind van de middag worden de winnaars van de Docentenprijzen bekendgemaakt. De voertaal van de dag is Engels, hoewel sommige workshops in het Nederlands verzorgd zullen worden.

Aanmelden
Meld je aan en schrijf donderdag 7 maart 2019 in je agenda! De Onderwijsparade vindt plaats in het Academiegebouw. De dag begint om 12.00 uur met een inlooplunch en eindigt om 17.15 uur met een borrel.

Draag bij aan het programma

Het onderwerp van de Onderwijsparade is diversiteit en inclusie in het onderwijs. Wil jij je ervaring en expertise delen? We nodigen docenten, studenten en medewerkers uit om bij te dragen aan het programma door middel van het verzorgen van een workshop of het geven van een pitch. In je bijdrage kan je ‘good practices’ delen,  een train-de-trainer-sessie of een panelgesprek organiseren, of op een andere manier je ideeën presenteren.

Meer informatie vind je op de websiteDien je voorstel in voor vrijdag 14 december 2018.