Onderzoek naar veranderende sekserollen op Lowlands

Wat vinden mensen van veranderende sekserollen? Op die vraag wil Daan Scheepers,hoogleraar Psychofysiologie van Groepen aan de Universiteit Utrecht, graag een antwoord. Scheepers heeft halverwege augustus een unieke groep mensen tot zijn beschikking om die vraag breed te testen. Hij staat namelijk op het Lowlandsfestival: zijn deelnemers zijn het Lowlandspubliek.

Tame Impala. New Order. Ronnie Flex. En Daan Scheepers. Allen van 16 t/m 18 augustus te bewonderen op de zevenentwintigste editie van A Campingflight to Lowlands Paradise. Met dit verschil dat er bij de eerste drie genoemde artiesten passief mag worden toegekeken. Bij Scheepers is activiteit van het publiek vereist.

Scheepers gaat op het evenemententerrein Walibi Holland in Biddinghuizen de bezoekers van het festival onderwerpen aan fysiologische, attitude- en gedragsmetingen. “Alleen zo, door het gebruik van onder meer hartslag- en bloeddrukmeters, kunnen we achterhalen wat mensen écht van sociale verandering vinden. Wat ze, in dit geval, écht van veranderende sekserollen vinden.”