Oppakken wetenschappelijke carrière na zwangerschaps- en bevallingsverlof: nu ook bij REBO

“Ook willen we voorkomen dat vrouwelijke UD’s door zwangerschap een achterstand in hun carrière oplopen. Om de doorstroming van vrouwelijke wetenschappers te bevorderen hebben we van de Bètafaculteit hun good practice (pagina 10-11, interview met Marielle van der Sterren – red.) overgenomen waarbij vrouwelijke wetenschappers na afloop van hun zwangerschaps- en bevallingsverlof in staat gesteld worden om hun wetenschappelijke carrière binnen vier maanden weer op de rails te zetten. De wetenschapper kan aangeven op welk gebied zij zich in die periode wil focussen: op onderzoek of andere gebieden zoals onderwijs.”

Aldus Prof. mr. Annetje Ottow in haar interview in de meest recente Pandora. Meer weten over deze regeling? Op Intranet vind je meer informatie.