WRR-lezing ‘Europe in Crisis’ met Beatrice de Graaf

Op 3 december zal prof. dr. Beatrice de Graaf (Internationale en Politieke Geschiedenis) spreken tijdens de WRR-lezing 2015. Haar referaat zal een reactie zijn op de lezing van prof. dr. Mark Mazower (Columbia University, New York), die zal spreken over ‘Europe in Crisis: Looking Ahead from a Historical Perspective’.

Mazower zal in zijn lezing analyseren hoe de Europese gedachte in de loop der tijd is veranderd en wat dat betekent voor de actuele ontwikkelingen op het gebied van internationale veiligheid. Onder de titel ‘Europe’s Bulwark. The Kingdom of the Netherlands and world politics, 1815/2015′ reageert De Graaf vanuit het Nederlandse perspectief op het werk van Mazower. Zij baseert zich daarbij op haar onderzoek ‘Securing Europe, fighting its enemies’. Ernst Hirsch Ballin verzorgt de slotbeschouwing.

Lees meer over dit evenement in het Engels.
(Bron: uu.nl)